2007. március 23., péntek

Emberek az Omu-n

Mivel az utóbbi időben még a korai tavaszodás sem tudta a papírkutyákat a passzivitásból kiráncigalni, ergo nincs inspirációs anyag, kénytelen vagyok (külső nyomásra is) régebbi élményanyagokhoz visszanyúlni.

Történt ugyanis az Úr 2006. esztendejének december havában, hogy kihasznalva a hótlan telet nekiindultunk a Bucsecsre, hogy az Omu csúcson ünnepeljük december elsejét. (hey folks, thanks for the sea :) Négyen - Csongi, Zsombi, Samu és jómagam - vágtunk neki az útnak, fittyet hányva arra, hogy a Szarvasok völgye, az útvonal amit választottunk, le van zárva a turisták elől, és számolva azzal, hogy nem mindenkinek sikerülhet visszérnie.

Végül persze közel sem volt ennyire izgalmas, ha az út utolsó szakaszát koromsötétben is kellett az erdőben megtennünk, Csongi extrém spontanszánkózását leszámítva izgalom nélkül visszaértünk. Kb. 850 m-ről emelkedtünk 2507-re öt óra alatt, lefele meg 3 órát jöttünk, jóval túlteljesítve a turistakönyvek által tippelt időt.
Mivel a blogon meghonosodott már egy rendszer akkor hadd következzenek itt a (nálam) beszédesebb képek:

1. Az elején Buşteni utcáin még tele energiával, úgy tűnt féllábbal is megjárjuk...

2. A napsütés csalóka lehet, valójában fagypont körül volt a hőmérő

3. Oda kellett felkutyagoljunk

4. A hirhedt, évente több áldozatot is szedő Szarvasok völgye (gy.k. Valea Cerbului). Ez vezetett az Omura.

5. Elkeskenyedik a völgy, ezt a szakaszt hívja a néphagyomány "juhszámlálónak".

6. A völgy ahová a nap is ritkán süt be....

7. Egyeseknek nem elég a természet csodái által nyújtott vizuális élmény, még megspákelik egy kis helytörténeti olvasmánnyal.

8. Állandó tábori fotósunk narcisztikus képe.

9. Egy idő után kezdett igazi téli túrára emlékeztetni a dolog

10. Kiszélesedik a Szarvasok Völgye

11. Papírkutyák lihegve a mögöttük hagyott távval, és meg nem is volt közel a csúcs.

12. Zsombiból nem halt még ki az ősi vadászszenvedély és sikerült néhány zergét becserkésznie.

13. Völgy, kráter, cirkuszvölgy, amit csak akartok.

14. Egyesek az utolsó tartalékaikat is összegyűjtik, hogy.....találkozhassanak Georgevel.

15. És itt a teljesítményünk bizonyítéka, és ott valahol az épületben bújik meg George.

16. Liberté, egalité.....fraternité.

17. Kilátás az Omuról, háttérben a Nagykőhavas (állitólag).

18. Csongi keze, hogy senki se gondolhassa, hogy ez egy veszélytelen túra volt

Fotók © Zsombi

Zsombi írta...

Koszonjuk Padi - azt hiszem a papirkutya komjuniti neveben is irhatok - ideje volt hogy egy ilyen gazdag kepi anyagot felolelo, reszletes uti beszamoloval lepj meg minket.